Translate

dimecres, 22 de novembre del 2023

EL MEU VIOLONCEL ÉS EL MEU MILLOR AMIC

El meu violoncel és el meu millor amic,
el més estimat amic.

Pau Casals i Defilló


Amb aquesta però breu significativa reflexió vull destacar la importància de Pau Casals i Defilló en aquesta aventura paremiològica atès què, ha sigut ell amb la seua humanitat i la seua saviesa el que ens a guiat a recopilar tot aquest esoecial món de les frases fetes.

INSTRUMENTS MUSICALS DE CORDA - VAP 096

Violí, Viola, Contrabaix i Violoncel

Combinant les notes àgils, melòdiques i expressives del violí i de la viola amb els fonamentals sons greus i profundes del contrabaix que es complementen amb el so solemne i versàtil i el més aproximat a la veu humana del violoncel, vull subratllar que l'espai sonor compleix amb diverses funciones entorn, entreteniment i comunicació i que dins d'aquestes facultats, trobem la de crear i fer-nos gaudir de la música d'aquests instruments, què no obstant de ser els habituals de la secció de corda d'una orquestra simfònica, han tingut i tenen molt protagonisme en altres estils musicals (jazz, pop, bandes de música, tradicional o folk, rock, etc.) i es caracteritzen per emetre el sol mitjançant la vibració i/o percussió de les seues cordes.

I amb el so meravellós d'aquest llenguatge universal, lligat com a font de comunicació i entreteniment al llenguatge paremiològic .....

La resta d'aquest treball el poder seguir en el següent enllaç de RadioBanda

El meu violoncel és el meu millor amic

Salut i Música.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada