Translate

diumenge, 24 de novembre del 2013

QUEDAR-ME BLANC COM LA CAMISA D’UN MÚSIC O M/2007

                                                                                                                                    VAP 05               
 Alcoi 20 de novembre de 2007
Així comença la història, el dissabte 10 de novembre vaig anar a Múrcia amb els músics i amics de laUnió Musical d'Alcoi
La meua intenció era degustar la música que interpretaven al Certamen les quatre societats musicals, i per suposat, gaudir del premi de la UMDA. Però del que pensava, al que va passar!, ...
En el programa del Certamen, el títol de l’obra obligada, era “VENTS DEL GARBÍ”, però apareixia escrita com a “VENTS DEL BARBI”.
El presentador, al llarg del Certamen deia el títol de l’obra sempre de forma errònia.
També..... entre l’actuació d’una banda i una altra, el teatre romania gairebé sense llum, amb el perill que això comporta per als espectadors que estàvem allí.
Respecte a la participació de la UMDA en el Certamen, vull ressaltar que la interpretació musical de les dos obres van resultar excel·lents, (en l’obra obligada hi havia la percussió necessària).
Amb relació al fallo del jurat, no se quin criteri van seguir, però ho vaig comprendre quan em van arribar comentaris com que “els premis serien per als de casa”, fins i tot creia que el jurat no tindria en compte certa proximitat geogràfica, però ... quan el presentador va cantar els premis, em vaig QUEDAR BLANC COM LA CAMISA D’UN MÚSIC.
I vaig pensar, ... saben música, però no saben de música; saben de música, però no saben música; o saben música i saben de música?. Però, quina música saben?.
I al final d’aquesta història el meu premi va ser “guanyar un bon constipat murcià”.
                                                                                                                               Salut i música.

                                       De Amigo anónimo a Compàs d’espera
                                                                                                                   26 de gener de 2008
Eso en mi tierra se llama "No saber perder" yo tengo en posesión una grabación de todas las obras que se interpretaron en dicho certamen y Torrevieja os queda muy de lejos, Guadalupe tocó mas o menos al nivel que Alcoi, pero a mi juicio la decisión del Jurado estuvo acertada.
Sólo una pega, la descalificación de Santomera, podrian haberles penalizado con puntos, en lugar de descalificarlos, eso es jugar con la ilusión de muchas personitas, en fin, enhorabuena por vuestra participación y menos enfurruñamientos).

                                   De Compàs d'espera a Anónimo
                                                                                                         Alcoi, 3 de febnrer de 2008
Amic Anónimo:
Amb un poc de retràs has contestat, però clar, els Reis Mags són els que t’han regalat les gravacions del certamen i comprenc que fins que no les has tingut i no les has “estudiat”, no has pogut opinar.
La banda que va rebre el premi, tenia una manca de percussionistes ja que van tocar menys dels que requeria l’obra obligada.
Ja que tens “en posesión” aquests enregistraments, et demane que me les envies i així et donaré la meva opinió com expert en "musicologia".“Torrevieja os queda muy de lejos”, d’Alcoi a Torrevella hi ha 119 Km.
Enfurruñamientos!. Nova expressió musical.
                                                                                                                             Salut i música.

                                                 De Amigo anónimo a Compàs d’espera
                                                                                                                   04 de febreero de 2008
He tardado en escribir porque es cuando he visto el foro ni mas ni menos, no me hizo falta escuchar las grabaciones para tener muy clara mi opinión desde el mismo momento en que se dieron los resultados; pero comentaba que tengo las grabaciones y que con ellas puedes observar lo que te digo con mas claridad.
Con mucho gusto te puedo pasar las grabaciones, no me las han traido los Reyes Magos como tu dices, sino los técnicos de RNE que amablemente os las habrian pasado si las hubierais pedido.
Referente al tema de los percusionistas, no creo que la música se mida solo por si faltaba una voz o no, mucho menos si de la percusión se trata, y mas siendo en la obligada, obra que no se si sabes fue montada por el propio compositor de la pieza en torrevieja ya que esta pieza fue la ganadora del concurso de composición que ellos organizan hace dos años o así (que conste que a mi esto me parece vergonzoso, puesto que la organización del certamen ya sabia que Torrevieja estaba en la reserva para este año y no deberían haber elegido esta obra de obligada)
Otra cosa, jeje no me hace falta la opinión de ningun experto en musicología, yo tengo el Superior de Música ;)
Ah y no te tomes el mensaje en plan ofensivo OK? un poco de humor y no a los ENFARRUNCHAMIENTOS jejeje
P.D si quieres escuchar las grabaciones te dejo un enlace PANDO no se si sabes lo que es, pero no te será dificil, es un programa muy sencillo.
http://cache.pando.com/soapservices/
P.D 2- No se si queda claro pero yo no quería ni de lejos que ganara Torrevieja, pero
aun así sigo pensando que fue justa merecedora aun a mi pesar.

                                               De Compàs d'espera a Anónimo
                                                                                                            Alcoi 06 defebrer de 2008
Amic Anónimo:
En primer lloc, vull dir-te que no estic “enfarrunchat”, simplement expressar que el comentari està escrit amb el peculiar sentit del humor de la gent d’aquesta terra. En tot cas, l’opinió que dóne no té cap caire ofensiu ni per a tu ni per a ningú.
Amb al tema dels percussionistes, continue tenint la mateixa opinió, i si el compositor és el que ha concebut l'obra d'aquesta forma, ha de sentir-se amb totes les veus, i especialment, per les característiques particulars del certamen.
Referent a la informació que dónes sobre la peça obligada, ... ja ho has dit tot.
Agraït per l’enllaç PANDO i pel col·loqui tan enginyos que hem tingut.
                                                                                                                             Salut i música.

                          ACLARIMENT FINAL PER AL AMIC ANÓNIMO
 
Des de la distancia i després del temps transcorregut des d'aquest Certamen, em ratifique en alguns dels arguments exposats, no obstant això, també considere que la obra de lliure elecció, Extreme Make - Over va ser un encert interpretatiu per part de la banda de Torrevella, per això els done la meua sincera enhorabona (val més tard que mai).
                                                                                                                               Salut i música.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada